Snudedut

Snudedut

fredag den 29. maj 2015

Lidt vægt-højde nørderi på højt plan :)

Med karma har jeg ført statistik på vægt og højde siden jeg fik hende. Hver gang hun er blevet en uge ældre har jeg målt og vejet hende. Jeg har egentligt bare gjort der, fordi jeg synes det er sjovt at holde øje med hvor meget og hvor hurtigt hun vokser.

Jeg har altid ønsket at den tæve jeg skulle avle videre på, ikke skulle være for høj og hun måtte gerne have en vis tyngde. Var godt klar over at der, ved at vælge en hvalp fra det kuld Karma var fra, ville være en vis chance for at Karma ikke ville blive en lille hund. Da både mor og far er hunde, i den høje ende. Med da der også er mindre hunde i hendes gener, kunne det gå begge veje. Ved at måle og veje hver uge har jeg kunne nørde lidt vægt og højde og følge med i udviklingen.

Jeg har også målt Kida da hun var hvalp, men startede først da hun var 5 måneder. Kida er idag, 2,5 år gammel, hun er 46 cm høj og vejer 13 kg. Karma har nu rundet sine 5 måneder, og jeg kan nu sammenligne vægt og højde på de to.
Kida vejede ved 5 måneder, 9,4 kg og var 42 cm høj.
Karma vejede ved 5 måneder, 12,2 kg og var 41 cm høj.

Alt tyder vist på, at jeg har fået en, ikke så høj hund med tyngde, i Karma:)  Ved 5 måneder vejer hun 2,8 kg mere end Kida, men er 1 cm lavere end Kida. Det bliver super spændende at følge hendes udvikling.

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar