Snudedut

Snudedut

onsdag den 27. april 2016

Alt for længe siden sidst.......


Ja….. Det ville nok være synd at sige at jeg har været aktiv herinde…… men mon ikke man kunne gøre det sig et mål at komme forbi herinde lidt oftere.

Der er både sket rigtig meget og rigtig lidt med Karma siden sidst. Hun er jo frem for alt blevet ældre, hun har nu rundet 16 måneder, er 47 cm høj og vejer 16,5 kg. Hun har udviklet sig til en fantastisk smuk ung dame, med det mest fantastiske sind. Hun er en meget rolig hund og meget velafbalanceret hund.  Men hun er også en ekstrem stærk tæve, som nok skal komme frem i verden.

Rent arbejdsmæssigt er hun stadig en udfordring. Samarbejde er aldrig kommet rigtig nemt til hende, men det er blevet meget bedre. Jeg skal ikke gøre mig så meget fortjent til det, som jeg skulle da hun var yngre.  Hun elsker at arbejde og er 100 % klar når vi træner, hun lader sig dog hurtig distrahere, og bliver hurtigt lidt flyvsk, så det arbejder vi stadig med. Jeg har og skal altid tænke meget leg og uforudsigelighed ind over den træning jeg laver med Karma. Ud over det så er hun ikke super hurtig, det er noget helt andet end jeg er vant til. Jeg skal helt klart tænke fart ind i alle fartøvelser.
Til gengæld er hun ved at være ret habil i diverse tricks og hun laver uden tvivl det fedeste stillingsskift. Den ro og kontrol hun har er guld værd.

Hvis man kigger på konkurrence, så kommer det ikke til at ske lige med det samme, vi er ikke engang tæt på, det kommer tidligst til at være engang i 2017. Hun er bestemt ikke en hund jeg kan presse. Det kunne jeg heller ikke med Kida, men det er ikke helt af samme årsager. Hvis jeg pressede Kida så ville hendes stressniveau tage over, med Karma er det noget helt andet der spiller ind. Karma vil simpelthen vælge samarbejdet fra, og da jeg har kæmpet så meget for at få samarbejdet til at fungerer vil jeg ikke risikere at miste det igen. Så derfor tager vi den med ro, og ærligt talt, så skal jeg ikke nå noget.

På udstillingsscenen er Karma en drøm, hun er alt hvad jeg havde håbet på.
Karma er på kun 3 udstillinger blevet klub juniorchampion. At blive klub juniorchampion kræver 2 klub juniorcertifikater. Planen er at karma skal deltage på minimum 4 udstillinger mere i 2016. Håber hun holder stilen og kommer til at gøre det lige så godt som hun hidtil har gjort. Mit håb og min drøm er stadig at hun bliver Udstillingschampion. Men det kan tiden kun vise.

Sundhedsmæssigt, så er Karma lige blevet øjenlyst, som heldigvis var uden anmærkninger, det næste der skal ske er HD/AD røntgen fotografering som tidligst kan ske når hunden er 18 måneder, så det er i slutningen af Juni måned.

Det er det sidste der mangler for at Karma er endeligt godkendt til avl. Hun har hendes udstillingsresultat, hun er blevet tjekket fra Pra, som er B og hun er blevet øjenlyst uden anmærkninger. Så vi er godt på vej J

Så det tror jeg, i det store hele, er det der er sket siden sidst. Skal nok sørge for at der ikke går så lang tid til næste gang jeg kigger forbi….. ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar