Snudedut

Snudedut

mandag den 9. maj 2016

Jagtræning ved hjælp af klikker


Karma er nu over 16 måneder, og jeg er overhovedet ikke begyndt at jagttræne hende endnu.
Hun var jagtspontan da hun var hvalp, men jeg har overhovedet ikke holdt det ved lige.  
Og den eneste grund til det er, at når nu jeg har arbejdet så meget på, at hun skulle komme tilbage med træningslegetøj til mig, så ville jeg ikke risikere at hun fik nogle gode ideer, nå ænderne kom i spil.
Så jeg har egentligt ventet til jeg var sikker på at hun ville aflevere alt til mig.

Men her i weekenden var jeg på besøg hos en veninde, som lige skulle træne lidt med vildt på hendes tæve Aya, og så blev det altså der at Karma fik lov til at hilse på vildt.
Efter Aya var færdig, fik Karma lov til at hilse på en fin due, som på ingen måde er den bedste begynderfugl, men lige der handlede det udelukkede om at hun kunne komme til at snuse til den.

Hun synes at den var spændende, men ikke mere end det, hun var som ved alt andet noget afventende, og valgte bare at ligge sig ned ved siden af duen. Så jeg tænkte at her måtte klikkertræningen komme i brug. Så da hun snuste til den næste gang, så klikkede jeg og belønnede. Og igen ved næste forsøg, og på kun 5 gang klik og beløn, havde hun faktisk samlet den op og afleverede den til mig….. Klikker træning er nu fantastisk J
 
Fedt, er så klar til at komme i gang med jagttræningen og der er Karma også nu J . Og mon ikke klikkeren kommer yderligere i brug. J
 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar